متخصص سئو

طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت برای رتبه های بالاتر در گوگل

متخصص سئو

طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت برای رتبه های بالاتر در گوگل

طراحی وب سایت - بهینه سازی وب سایت برای رتبه های بالاتر در گوگل

  • ۰
  • ۰

یو پی اس چیست؟

یو پی اس چیست؟

به عبارت ساده، یو پی اس یک دستگاه است که:

  • قدرت پشتیبان گیری را زمانی که برق قطع می شود فراهم می کند، یا به اندازه کافی بلند برای تجهیزات حساس برای به آرامی خاموش شدن به طوری که هیچ اطلاعاتی از دست نرود، و یا به اندازه کافی بلند برای نگه داشتن بارهای مورد نیاز عملیاتی تا زمانی که یک ژنراتور آنلاین شود.
  • قدرت های دریافتی را مفید می کند به طوری که همه افت ولتاژهای بیش از حد معمول و موج ها به قطعات حساس الکترونیکی آسیب نزنند.

انواع اصلی یو پی اس چیست؟

یو پی اس ها در سه گونه اصلی می آیند، که همچنین به عنوان توپولوژی شناخته می شوند:

سیستم های تبدیل تک

در عملیات عادی، این ها برق AC ورودی به تجهیزات IT را تغذیه می کنند. اگر عرضه ورودی AC خارج از محدوده از پیش تعریف شده باشد، یو پی اس از اینورتر خود برای جلب جریان ازباتری استفاده می کند، و همچنین عرضه ورودی AC را برای جلوگیری از backfeedd از اینورتر به ابزار قطع می کند. یو پی اس بر روی باتری باقی می ماند تا زمانی که ورودی ACC به تحمل  طبیعی باز گردد و یا قدرت باتری تمام شود، هر کدام که زودتر اتفاق بیافتد. دو تا از محبوب ترین مدل های تبدیل تک آماده به کار و خط تعاملی هستند:

یو پی اس های آماده به کار

به تجهیزات IT اجازه می دهند تا برق را اجرا کنند تا زمانی که یو پی اس یک مشکل را تشخیص دهد، که در آن نقطه به قدرت باتری تغییر می یابند. برخی از طرح های یو پی اس آماده به کار، ترانسفورماتور و یا دستگاه های دیگر را برای ارائه تهویه قدرت محدود شده، ترکیب می کنند.

یو پی اس های خط تعاملی

ولتاژ ورودی بالا یا پایین برق را در صورت لزوم قبل از اجازه عبور دادن به آن، برای محافظت از تجهیزات، تنظیم می کنند. با این حال، مانند یو پی اس های آماده به کار، آنها از باتری خود برای محافظت در برابر اختلالات فرکانس استفاده می کنند.

سیستم های تبدیل دوگانه

همانطور که از نام آنها پیداست، این دستگاه ها انرژی را دو بار تبدیل می کنند. اول، یک یکسو کننده برق ورودی AC را به DC تبدیل می کند و آن را با یک اینورتر خروجی تغذیه می کند.

اینورتر خروجی سپس قدرت AC را قبل از ارسال آن به تجهیزات IT پردازش می کند. این فرایند تبدیل دوگانه بارهای بحرانی را از برق خام به طور کامل جدا می کند، و اطمینان حاصل می کند که تجهیزات IT تنها برق پاک و قابل اعتماد دریافت می کند.

سیستم های تبدیل دوگانه

در شرایط فعالیت عادی، یک یو پی اس تبدیل دوگانه به طور مستمر قدرت را دو بار پردازش می کند. اگر عرضه ورودی AC از محدوده از پیش تعریف شده خارج شود، با این حال، یکسو کننده ورودی خاموش می شود و اینورتر خروجی به جای آن دریافت قدرت از باتری را آغاز می کند.

یو پی اس همچنان به استفاده از قدرت باتری ادامه می دهد تا زمانی که ورودی AC به دامنه تحمل طبیعی باز گردد و یا قدرت باتری تمام شود. هر کدام که زودتر رخ می دهد. در صورت اضافه بار شدید اینورتر، و یا یک شکست از یکسو کننده و یا اینورتر، مسیر سوئیچ بای پس استاتیک برای حمایت از بارهای خروجی، به سرعت روشن می شود.

سیستم های چند حالته

این سیستم ها هم فن آوری های تبدیل تک و هم تبدیل دوگانه را ترکیب می کنند و پیشرفت های قابل توجهی هم در کارایی و هم در قابلیت اطمینان ارائه می دهند:

  • در شرایط عادی، سیستم در حالت خط تعاملی عمل می کند، و در حال نگه داشتن ولتاژ داخل تلرانس امن و حل و فصل ناهنجاری رایج موجود در برق، انرژی و پول را ذخیره می کند.
  • اگر توان ورودی AC از تحمل از پیش تعیین شده برای حالت خط تعاملی خارج شود، سیستم به طور خودکار به حالت تبدیل دوگانه تغییر می کند، و به طور کامل تجهیزات ITرا از منبع AC ورودی جدا می کند.
  • اگر برق ورودی AC از تحمل یکسو کننده تبدیل دوگانه خارج شود، یا در دسترس نباشد، یو پی اس از باتری برای حفظ بارهای حمایت شده و در حال اجرا استفاده می کند. زمانی که ژنراتور آنلاین می شود، یو پی اس به حالت تبدیل دوگانه تغییر می کند تا قدرت ورودی را تثبیت کند. سپس به حالت خط تعاملی با راندمان بالا انتقال می یابد.
  • یو پی اس های چند حالته طراحی شده اند تا به صورت پویا توازن ایده آل بین بهره وری و  حفاظت برقرار کنند. تحت شرایط نرمال، آنها حداکثر بهره وری را فراهم می کنند. وقتی مشکلی پیش می آید، با این حال، آنها به طور خودکار برخی از راندمان را برای ارائه بالاترین سطح حفاظتی قربانی می کنند. نتیجه نهایی این است که مراکز داده می تواند ده ها هزار انرژی در سال را بدون افت کارایی مرکز داده و یا قابلیت اطمینان ذخیره کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد یو پی اس های چند حالته، لطفا دو مقاله سفید اضافی به نام های “کدام یو پی اس برای کار مناسب است” و “به حداکثر رساندن دسترسی به یو پی اس” را در www.eaton.com/pq/whitepapers  مشاهده نمایید.

  • ۹۶/۰۲/۱۱
  • upsisfahan upsisfahan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی